اندیشه وهنر معلم
راه معلم: مابایدبرای رسیدن به دموکراسی ازکودکان آغازکنیم،تنهاراه رسیدن به دموکراسی آموزش وپرورش است.

ای معلم !
ای نویدآگاهی
ای شکوه انسانی

توباغبان اندیشه ای      
برگ و بارجان را ریشه ای
درس تودرس عشق وآزادگي
توچراغ راه زندگي

تونگهبان  فرهنگ واخلاقي
توستاره ی آفاقی
در تاروپود درد مردمي
همنوای فریاد مردمي

مرانگاه تو،
مرا زبان تو،
خشم وخنده ات،
بود پیام آگاهی
باخرد تو همراهی

زمین قلب من
تشنه ی بارش مهرتوبود
دانه های ذهن من 
 به گفتارتو
به کردارتوشکوفه می دهد.

هركجاجانِ آگهی بُود.
نقش مهرتو،ديده مي شود.
درتاروپود جان انسان
هركجا هرسرا هركوي وبرزن
شمع عشق تو روشن

تو پيام آور آرامشي
آموزگارداد ودانشی

درس تو درس همبستگي
رفته از خاطرت خستگي


توآفریدگاری
وارث جان انسانی
سرنوشت انسان،بودبه دست تو.

اي معلم ! 
ای نوید آگاهی
ای شکوه انسانی

 

چهار شنبه 26 مهر 1396برچسب:, :: 3:1 :: نويسنده : *** راه معلم ***

 

من معلم هستم

 

زندگی پشت نگاهم جاريست

سرزمين كلمات

تحت فرمان منست

قصر پنهان منست

قاصدك های لبانم هرروز

سبزه ی نام خدا را به جهان می بخشد

من معلم هستم

گر چه بر گونه ی من

سرخیِ سيلیِ صد درد درخشش دارد

آخرين دغدغه هايم اينست:

نكند حرف مرا هيچكس امروز نفهميد اصلا

نکند حرفی ماند؟

نكند مجهولی

رویِ رخساره ی تن سوخته ی تخته سياه جا مانده ست؟

من معلم هستم

هر شب از آينه ها می پرسم:

به كدامين شيوه؟

وسعت ياد خدا را بكشانم به كلاس؟

بچه ها را ببرم تا لب درياچه ی عشق؟

غرق دريای تفكر بكنم؟

با تبسم يا اخم؟

با یکی بود و نبود؟

زیر یک طاق کبود؟

يا كلاغی كه به خانه نرسيد

قصه گویی بكنم؟

تك به تك يا با جمع؟

بدوم يا آرام؟

من معلم هستم

نيمكت ها

نفس گرم قدم های مرا می فهمند

بالهای قلم و تخته سياه

رمز پرواز مرا می دانند

سيب ها

دست مرا می خوانند

من معلم هستم

درد فهميدن و فهماندن و مفهوم شدن همگی مال منست،

من معــــــــــــــلم هستم ...

چهار شنبه 26 مهر 1396برچسب:, :: 2:53 :: نويسنده : *** راه معلم ***

 

محمدباقر طریقت

آغاز مهر 1396

 

دودستم مهرمی خواهد

زدستانت

نگاهم عشق میخواهد

زچشمانت

زلبهایت

 فقط لبخند

که جانم بیقرارخنده هایی ازسرشوق است

بسی غمگین ودلتنگم

که می بینم

تمام راههای کوچه های مهربانی

بسته وبن بست وبن بست است

کاری کن

مسیرکوچه باغ عاشقی را

آب پاشی کن

فروبنشان

به آهنگ دف وقانون

غبارکوچه های مهرورزی را

بهاری کن

هوای دوست داری را

 

دلم لبخند می خواهد.....

پنج شنبه 6 مهر 1396برچسب:, :: 13:3 :: نويسنده : *** راه معلم ***

 دکتر سيد محمد حسن حسيني                  

 

محمد حسن حسینی از 1374 تا 1380 در مدارس راهنمایی، دبیرستان ها و مراکز پیش دانشگاهی شهرستان جاجرم وروستاهای آن مشغول به تدریس شد  .ازسال1381 به بعد نیزبا آموزش وپرورش ناحیه يك، ناحیه چهار و ناحیه هفت مشهد و نیز دانشگاه های آزاد اسلامی مشهد، بجنورد،قوچان، گلبهار، 

تربت حیدریه، و موسسات آموزشی دیگر از قبیل جهاد دانشگاهی نيشابور و موسسه زبان حافظ (مشهد) همکاری نزدیک داشت. در ورک شاپ های متعددی شرکت کرد،حسینی خود ورک شاپ هایی هم برگزار کرد، هم اکنون علاوه بر نگارش مقالات و نیز رساله های دانشجویان ارشد و دکترا ادیتور دو روزنامه ی  بین المللی در آمریکا و کانادا و همین طور عضو 3 انجمن تخصصی زبان در انگلستان، هندوستان و ایران..................

نمونه هایی ازتصویر آثار چاپ شده ی دکتر حسینی دبیر آموزشو پرورش:

    

برای بازدید از نمونه ای از روش تدریس اختراعی دکتر حسینی لطفا  اینجا  راکلیک کنید  

 

لطفا ادامه ی مطلب را کلیک کنید.

 

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 5 مهر 1396برچسب:, :: 20:55 :: نويسنده : *** راه معلم ***

 محمود صدیقی پور

پابلو_نرودا (۱۹۷۳-۱۹۰۴)

شاعر نوگرای شیلیایی، نرودا از ۱۵ سالگی وارد عرصه‌ی ادبیات شد. او در سال ۱۹۱۷ اولین اثر خود را در روزنامه لامان یانا منتشر کرد. پس از آن در ۱۹۲۴ بیست غزل عاشقانه و ترانه‌ی ناامید را سرود. این سروده یکی از ارزشمند‌ترین آثار ادبیات جهان است که با انتشار آن درهای جدیدی بر نهضت مدرنیسمِ ادبیات جهان باز شد. تعدادی از آثار دیگر او عبارت‌اند از پستچی، ما بسیاریم، اقامت بر روی زمین، یادبودهای جزیره و...

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 4 مهر 1396برچسب:, :: 21:31 :: نويسنده : *** راه معلم ***

 خجسته امین پور  دبیر مدارس اصفهان 

نمونه ای از صنایع دستی، کارخجسته امین پور از دبیران کار و فنآوری اصفهان  

 

 

 

                 

                            

 

 

یک شنبه 2 مهر 1396برچسب:, :: 16:40 :: نويسنده : *** راه معلم ***

 

 

 

هاله صفرزاده

 روشی نوین در آموزش کودکان با قدمتی صدساله

آشنایی با شیوه‌ي آموزشی ماریا مونته سوری

 

شیوه‌های آموزش و یاددهی به کودکان موضوعی است که بسیاری از دانشمندان و محققان را به خودمشغول داشته است. روز به روز هم بر اهمیت این موضوع افزوده می‌شود، چرا که برای همه روشن است ،که دنیای آینده در گرو آموزش درست کودکان امروز است. هر چه این شیوه‌ها با دنیای کودکان هم‌خوانی بیشتری داشته باشند موثرتر خواهند بود . یکی از این شیوه‌ها که از عمر آن حدود یک قرن مي‌گذرد شیوه ای است که ماریا مونته سوری پایه گذار آن بود و به نام خود او مشهور است. شیوه‌ای که علیرغم قدمت صد ساله‌ي آن، همچنان نو و خلاقانه است و طراوت و تازگی خود را از دست نداده است. نوین ماندن این شیوه به شناخت دقیق مونته سوری ازطبیعت و دنیای کودکان برمی گردد.

 

برای آشنایی بیشتر با روش مونته سوری از نوشته‌های خود او مدد مي‌گیریم . او یادگیری را " فعاليتی پويا مي‌دانست كه تمام شخصيت يك كودك بايد درگير آن باشد» شخصيتی که به نظر او در 6 سال اول زندگی هر فرد شكل مي‌‌گيرد. به نظر مونته سورییک اشتباه اصولی در خانواده و مدرسه و ... به چشم مي‌خورد که همه به فکر فردای کودک هستند و هیچ کس وضع فعلی او را در نظر ندارد و این نقطه‌ای برای شروع..................



ادامه مطلب ...
یک شنبه 2 مهر 1396برچسب:, :: 16:27 :: نويسنده : *** راه معلم ***

 

 بهرامیان

اول مهردرروستا

پنج نفری ساکهارا آماده کردیم وپریدم پشت کمپرسی وروانه روستا شدیم روی نقاب کمپرسی می ایستادیم گویا جاده حرکت می کردوخاکهای جاده ما را نوازش می کردند.

پشت سرمان خاک بودوگردوغباروگر دباد

خاکها به کمک باددرهم می پیچدندوبه آسمان می رفتند.

هرگاه کمپرسی ترمز می کردتوده ی گردوخاک مارا هم نوازش می کردند....



ادامه مطلب ...
شنبه 1 مهر 1396برچسب:, :: 22:58 :: نويسنده : *** راه معلم ***

 

 جواهری

زبان مادری

اولین سال خدمتم را به یاد دارم ،با چه شور وشوقی عازم روستای محل خدمتم شدم.

دوساعتی  گذشت ومن همچنان مهمان  مینی بوس زوار درفته ای بودم، که علاوه بر صندلیهایش کف وحتی رکاب آن نیز پر بود از آدم وحیوانات اهلی وانواع واقسام گونی وکارتن که اهالی منطقه  بنا به نیاز خود خریداری کرده بودند.  بلاخره به روستا رسیدیم.

چند روز اول را با پرس وجو از همکاران با تجربه برای شیوه های تدریس پنج پایه ومرور دروس سال گذشته دانش آموزان همراه با بازیهای کلاسی وحیاطی گذراندم.

تدریس پنج پایه را باید شروع می کردم براستی چه تناسب بین این شیوه  تدریس  باآموخته های تربیت معلم ......



ادامه مطلب ...
شنبه 1 مهر 1396برچسب:, :: 22:42 :: نويسنده : *** راه معلم ***

  عبدالرضا قنبری      

کتاب های درسی ادبیات و نادیده گرفتن دانش آموزان دختر

پیش بینی می شود در سال تحصیلی 97-96 حدود 13 میلیون دانش آموز در مدارس ثبت نام کرده باشند.از این تعداد بیش از نیمی از دانش آموزان را دختران تشکیل می دهند. اگر چه نوع تعامل با دختران و پسران درمدارس آموزش و پرورش باید متفاوت باشد ، اما نوع نگاه از جنبه توانمندی و استعداد و زمینه برای ایجاد بسترهای رشد فردی و اجتماعی ،نباید متفاوت باشد. متاسفانه تفاوت در نوع نگاه جنسیتی در کتاب های درسی دوره های مختلف تحصیلی ، باعث سرخوردگی و افسردگی و مانع رشد دختران دانش آموز می شود.وظیفه آموزش و پرورش آن است که به تربیت دخترانی اهتمام ورزد که آنها در آینده هم مادر خوب باشند و هم " شهروند " خوب . هم در زندگی اقتصادی نقش خود را بر عهده گیرند و هم در فعالیت های فرهنگی . با اندوه باید گفت ؛تصویری که از زن در کتاب های درسی نشان داده می شود ، زنی است که فقط به کارهای خانه می پردازد و دختران هم در کنار مادر در کارهای خانه کمک می رسانند.تصاویر زنان در کتاب های درسی به ویژه کتاب های دوره ی ابتدایی (که بیشترین تاثیر را روی دانش آموزان دارد.) در کنار تصاویر مردان ................



ادامه مطلب ...
جمعه 31 شهريور 1396برچسب:, :: 18:48 :: نويسنده : *** راه معلم ***

 

پاسخ چند تن از همکاران ارجمند به پرسش :

"وظیفه ی اجتماعی /تاریخی  معلمان در شرایط کنونی جامعه درکلاس درس چیست؟"

  ناصحی فر/ اسلامشهر

درشرایط کنونی جامعه،وظیفه ی تاریخی/اجتماعی معلمان در کلاس درس چیست؟

یکم : معلمان نبایستی دانش آموزان را مثل طوطی بار بیاورند.

دوم : اندیشه کردن را به آنها بیاموزند.

سوم: درس مهارتهای زندگی را آموزش دهند.

چهارم : اکثریت دروس، نه به درد دنیا و نه به درد آخرت دانش آموزان می خورد، پس سعی کنند،یک مهارت طراحی،هنری،

ورزشی،کاربردی به فراگیران آموزش دهیم.

پنج :تفکر ،نقدو انتقادکردن و انتقاد پذیری را آموزش دهیم.

ششم: راحترام به حقوق شهروندی و عملیاتی کردن آن را در برنامه کاری قرار دهیم.

هفتم:از خرافات دوری کنیم و تلاش کنیم ذهن فراگیران را از خرافه گویی پاک کنیم.

هشتم ا رزشها و باورها و اعتقادات صحیح را نهادینه کنیم و از ضدارزش ها و تجمل گرایی و منفعت طلبی دوری کنیم.

نهم حس مسئولیت پذیری و پاسخگویی را در آنها افزایش دهیم.

دهم اسطره های ملی و علمی کشور در قدیم و جدیدرا معرفی کنیم. و برای ایجاد فردایی بهتر امید و نوید دهیم.

یازدهم  شادابی،جنب و جوش،نشاط،پویایی را به مدارس برگردانیم،البته احتیاج به خرد جمعی است.فضای غم و اندوه را از مدارس پاک کنیم.

  محسن محمدپور خراسان مرکزی

 

اگر بخواهیم در یک واژه بگوییم همان وظیفه ی مهم معلمان، فراهم کردن زمینه ی پرسش و پاسخ است.

چنین به نظر می رسد،معلمان یک رسالت بسیار مهم  دارند، و آن پرورش شهروندانی مسول و پرسشگراست.

این موضوع یکی ازشرایط لازم برای بهبود زندگی و ارتقا همه جانبه کشور می باشد.

ازدید نگارنده جامعه ی مایک جامعه کلنگی است، وبه راحتی آنچه ساخته رانابود می کند تابنایی نوبسازد !

 به همین دلیل پس از صد سال قانون گذاری و نظارت ،نمیدانیم وظیفه نمایندگان چیست؟

امروزه  همان را می خواهیم که صد سال پیش میخواستیم!

متاسفانه ما ملتی  پایدار،هماهنگ ، پیوسته و مستحکم  نیستیم .

 ماملتی آماده برای هیجان و حرکت های سریع و بدون نتیجه ایم، که ناگهان سیلاب میشویم و تخریب میکنیم ! و باز میسازیم  تا سیل راه بیندازیم وبنایی جدید را با همان سبک بر بنای قبلی و درهمان محیط ایجاد کنیم !!!

به جای تغییر تدریجی درجامعه وایجادساختارهای قدرتمنداجتماعی وتغییر از پایین و بدنه به تغییر از بالا معتقدیم و تاسف برانگیزاست که همیشه دنبال قهرمان و قربانی هستیم .

ای کاش براستی اراده کنیم :

 ازاین مهر با مهر ، حق سوال را برای دانش آموزانمان به رسمیت بشناسیم .

 و به آنها بگوییم سوال بپرسید و کسی سزاور تر از معلم برای پرسش و پاسخگویی نیست.

 به دانش آموزانمان بگوییم حتی حق دارید از رنگ پیراهنم نیز سوال کنید ، چون رنگ و نوع پوششم بر روحیه شما عزیزان موثر است .

جمعه 31 شهريور 1396برچسب:, :: 17:39 :: نويسنده : *** راه معلم ***

 مدیریت مشارکتی و نقش مدیریت کارامد در سازندگی جامعه و نسل آینده

داریوش ترکاشوند

یکی از مهمترین وظایف و هنرهای مدیریت آموزشی و نیروی انسانی سازمانها، شکوفاسازی استعدادها وبه فعلیت رساندن توانمندی ها وخلاقیت هاست.

 

بی گمان امروزه مدیریت مشارکتی از ضروری ترین شیوه های مدیریتی جهت رسیدن به اهداف مدیریت آموزشی و نیروی انسانی سازمان ها می باشد، این هنر مدیریت در نحوه انتقاد پذیری و تشویق کارکنان به مشارکت پذیری در تصمیم گیری ها و سیاست گزاری ها هر سازمان نمود جدی.....



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 30 شهريور 1396برچسب:, :: 22:3 :: نويسنده : *** راه معلم ***

 علی منفردی   

 

باز نشسته آموزش وپرورش گیلانغرب دارای مدرک لیسانس آموزش ابتدایی ومدرک ممتاز خوشنویسی ودارای بیست ونه ماه حضور در جبهه وایثارگری

 

حضور در یک دوره نمایشگاه  به نام تجلیل از نخبگان بازنشسته بیست و پنج شهریور1396  تهران ساختمان شرکت نفت

  ازطرف صندوق باز نشستگی

 

علی منفردی از  کیومرث بهرامی به عنوان مربی محلی خود یاد کرده است.

 

                    

 

پنج شنبه 30 شهريور 1396برچسب:, :: 21:39 :: نويسنده : *** راه معلم ***

 

منیره بابایی معلم ونقاش 

متولد 1336 گرگان ، فوق دیپلم مربی کودک، تهران،معلم بازنشسته،درمدارس مناطق 5 ، 11 و13 تهران

منیره فراگیری نقاشی را در کلاسهای آزاد نقاشی زیر نظر اساتید: 
هانیبال الخاص ، بهمن نیکو و بهزاد شیشه گران آغاز کرد و اوج هنر خود را در گالری های گوناگون انفرادی به نمایش گذاشت
 
نمونه ای از نمایشگاه انفرادی که خانم بابایی برپا کرد.
 1388 نمایشگاه نقاشی،     فرهنگسرای اندیشه                   تهران 
1390 نمایشگاه نقاشی،      فرهنگسرای پایداری                  تهران
1391 نمایشگاه نقاشی،      تالار فخرالدین اسعدگرگانی          گرگان
نمونه ای ازنقاشی های منیره :
 
 
           
     
 
 
                 
 
 
 
چهار شنبه 29 شهريور 1396برچسب:, :: 22:51 :: نويسنده : *** راه معلم ***

استاد عباس معارفی زنجانی ازپیشکسوتان کانون     

دریافت لوح افتخار از سوی سازمان یونسکو به استاد عباس معارفی بنیانگذار خوشنویسی با خط ریز
لطفا برای دانلود کتاب قانون خوشنویسی با خودکار ولوح سپاس از یونسکو 
لینک زیر را کلیک کنید.

لوح سپاس و قوانین خط ریز 

چهار شنبه 29 شهريور 1396برچسب:, :: 12:27 :: نويسنده : *** راه معلم ***

 

رسول بداقی
 
مهررا دزدیده اند،
شکارگران‌ انسانیت

نیکی ها راسربریده اند،
ودرپوستین اش 
 به اهورمزدافخر می فروشند.

لبخند،
تندیسی شده است.
برسر دکان فروشندگان افسانه ها

باطنین دلنشین صدای مهر
دام گشوده اند،
شکارگران‌‌ خدا

چه می خواهی 
ای کودک لبخند؟

ای دستان نوازشگر مادر
این دندان ببرخوناشامیست
که می نوازی
نه قلبی پاک وزخم خورده
 
ای باغبان پینه بسته 
این گلسرخ نیست
که آبیاری می کنی،
این خون اندیشه وآزادگیست.
 
من اینجا به تماشانخواهم‌ نشست
دربازار ریاکاران.
 
اندیشه ای باید ساخت 
که هیچکس
 آبرو را به نانی نفروشد.
باوری که شرف را
برتراز جان بنوازد. 
 
 
*****
شنبه 25 شهريور 1396برچسب:, :: 20:41 :: نويسنده : *** راه معلم ***

 معلمی که به جای تدریس سبزی پاک می کند! / بخش دوم  وپایانی

هاله صفرزاده          

 چطور شد معلم شدی؟

اول خواهرم معلم شد. او خیلی باهوش بود. خیلی هم سختی کشید. من یک هزارم خواهرم هم سختی نکشیدم. درس خواندن دختران را او در خانواده رسم کرد. تا قبل از اینکه او به مدرسه برود در خانواده‌ی ما نمی‌گذاشتند دخترها مدرسه بروند. خواهرم خودش رفت ثبت نام کرد. به مدیر مدرسه گفته بود که می‌خواهم مدرسه بیایم. با لباس خانه رفته بود. مدیر گفته بود برو با بزرگترت بیا. شما کارت ندارید؟ تو نمی‌توانی درس بخوانی. گفته بود پس چرا برادرم درس می‌خواند؟ من هم می‌خواهم درس بخوانم. بعد که فامیل فهمیدند او مدرسه می‌رود، تمام اقوام دخالت کردند که او را از مدرسه بیرون بیاورند. ولی برادر بزرگم نگذاشت. تنها فردی بود که در مقابل همه ایستاد و گذاشت ما درس بخوانیم. بعد، دیگر سیل دختران فامیل بود که به مدرسه رفتند.

من درس خواندن را سال 73 شروع کردم. البته خواندن تمام کتاب‌ها را ................



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 23 شهريور 1396برچسب:, :: 2:51 :: نويسنده : *** راه معلم ***

 

تأثیر یادگیری کم خطا بر الگوی پرتاب از بالای شانۀ کودکان کم توان ذهنی

داریوش ترکاشوند/ دبیرآموزش وپرورش رومشکان 

 

چکیده

هدف تحقیق حاضر بررسی اثر یادگیری کم خطا بر الگوی پرتاب از بالای شانه کودکان کم توان ذهنی بود. به این منظور30 دختر کم توان ذهنی آموزش پذیر راست دست در دامنۀ سنی10-8 سال  و به طور تصادفی در 3 گروه 10 نفری قرار گرفتند (تغییر فاصله، تغییر اندازه و شاخص ثابت (کنترل)). در گروه تغییر فاصله، فاصله پرتاب از هدف و در گروه تغییر اندازه، اندازه هدف تغییر می­کرد. همچنین در گروه شاخص ثابت فاصله و اندازه هدف ثابت بودند. آزمودنی­ها پس از شرکت در پیش آزمون به مدت سه جلسه و در هر جلسه به انجام یک دسته 10 کوششی در مرحلۀ اکتساب پرداختند و پس از 48 ساعت در آزمون یادداری و همچنین یک هفتۀ پس از مرحلۀ اکتساب، آزمون انتقال را تحت تکلیف ثانویۀ شناختی شرکت کردند. نتایج نشان داد که الگوی حرکت گروه کم خطای تغییر فاصله در طی سه مرحلۀ اکتساب، یادداری و انتقال تحت تکلیف ثانویه به صورت معناداری نمرات بهتری از گروه­های تغییر اندازه و شاخص ثابت کسب کردند. در مجموع می­توان نتیجه گرفت که یادگیری کم خطا در گروه تغییر فاصلۀ روشی کارآمد در یادگیری مهارت پرتابی در تحقیق حاضر می­باشد.  ................



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 23 شهريور 1396برچسب:, :: 2:30 :: نويسنده : *** راه معلم ***

فرخنده قربانی /دبیر آموزش و پرورش

 بعد فروش فالها یک دختر ده ساله ای

عازم به منزل میشود باترس و لرز وناله ای

منزل لب خط بوده و شب هم به آخر آمده
پنجاه تومن باید دهد هرشب به یک دیوانه ای

غمگین وخسته میرود ازبین کوران وکران
راهی منزل میشود،چون که ندارد چاره ای

درخانه باشد یک پدر، او منتظر باچوب تر
باضرب وشتم و ناسزا گوید که چه آورده ای

با پول دختر میخرد، قرص ومواد وشیشه را
درشیوه ی اونیست هیچ ،یک خصلت مردانه ای

گرگی درون خانه است، نامش پدر باشد خدا
صید تجاوز میشود، یک دختر بیچاره ای

ای آنکه مسئولی کنون،درخواب شیرینی هنوز؟
اکنون چگونه خفته ای، در اندرون خانه ای؟

ای آنکه می گویی علی، رهبر ومولای تواست
مولا اگر رجعت کند ، بایک دم شاهانه ای

عیش تو و نوش تورا، زهری به کامت میکند
بی شک مبدل میکند، کاخت به یک ویرانه ای
 
فرخنده_قربانی_مقدم
دو شنبه 20 شهريور 1396برچسب:, :: 23:29 :: نويسنده : *** راه معلم ***

 

نگرشی بر داستان ریز علی فداکار...

 نویسنده : محمد علی زحمتکش

 

ریز علی خسته بود.سوز سردی که از منطقه همسایگان کرد می وزید تا مغز استخوانش نفوذ کرده بود. گوش ها داشتند دردی جانکاه را تا مغز کله او هدایت می کردند.سرمای سخت و استخوان سوز قصد داشت این مرد تنها را به زانو در آورد اما ریز علی با جابجا کردن فانوس از این دست به آن دست با قدم هایی محکم و استوار گام بر می داشت..اسلحه شکاری خوش دستش هم جای خود را به عصایی خوش فرم داده بود.سرمای بیرون برای او عددی نبود او از درون داشت با آتشی می سوخت که سرمای بیرون در برابرش صفر بود.او داشت به کشتار کولبرها فکر می کرد... مردمی صبور و نجیب که در همسایگی آنان زندگی می کردند.و هیچ آزاری برای هیچ کس نداشتند..او داشت به فرزندان کولبرها فکر می کرد...........



ادامه مطلب ...
دو شنبه 20 شهريور 1396برچسب:, :: 23:18 :: نويسنده : *** راه معلم ***
مابرای رسیدن به دموکراسی،بایدازکودکان آغازکنیم ////////////// ///////////////
درباره ی سایت

به سایت اندیشه وهنر معلم خوش آمدید.>>>>>>>>>>>> راه معلم : ماناچاریم دموکراسی راازکودکان آغازکنیم. / تنهاراه رسیدن به دموکراسی آموزش وپرورش است./ آموزش دموکراسی ازگفت وگو آغازمی شود./کودکان رابایدبه شنیدن حرف همدیگرعادت دهیم/ وجدان بیدار/ پذیرش منطق /تعادل عقل و احساس / پرهیزازمفت خوری / رعایت قانون جمع / برتری منافع جمعی بر منافع فردی / این تفکر که "هیچکس بدون اشتباه نیست."رابایدبه کودکان بیاموزیم. /// اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی : دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد. //// اصل ۲۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی : احزاب، جمعیت‏ها، انجمن‏های سیاسی و صنفی و انجمنهای اسلامی یا اقلیتهای دینی شناخته‌شده آزادند، مشروط به این که اصول استقلال، آزادی، وحدت ملی، موازین اسلامی و اساس جمهوری اسلامی را نقض نکنند. هیچ‌کس را نمی‌توان از شرکت در آنها منع کرد یا به شرکت در یکی از آنها مجبورکرد.
تنهاراه رسیدن به دموکراسی آموزش وپرورش است ..........
">
تازه ها
نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 42
بازدید کل : 5505
تعداد مطالب : 169
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1