اندیشه وهنر معلم
راه معلم: مابایدبرای رسیدن به دموکراسی ازکودکان آغازکنیم،تنهاراه رسیدن به دموکراسی آموزش وپرورش است.
زندگینامه یکی را می شناسم که از قبیله ی اندیشه و هنر و دلدادگیست ، وآموزگاری پیشه ی اوست،نام او ساسان است،محمدزاده نه در بند نام است و نه دراسارت نان ،اندک لقمه ای که می خورد،برای زندگی، برای عشق ورزیدن واندیشیدن است.نام و نان را پست تر ازآن می داند،که به آن دلخوش کند.او آموزگار عشق واندیشه وهنر است. درسال 1344 هجری شمسی هستی به آمدنش روشنی یافت،روستای علمدارشهرستان جلفا درآذربایجان شرقی،چه می دانست که او چه خواهد شد؟!
تحصیلات ابتدایی تامتوسطه درعلمدار،ورودبه مرکزتربیت معلم درشهرتبریزسال ۶۳وآشنایی باهنرخوشنویسی توسط استادفقیدجناب آقای ابراهیم بخت شکوهی طی چندجلسه ی کوتاه وادامه ی آن بااستاد گرانقدر جناب آقای محمدعلی فرز بود،سپس ادامه ی کاردرکلاس استاددرمحل انجمن خوشنویسان تبریز سالهای ۶۵ و۶۶ واخذگواهینامه های خوش ،عالی وممتازخوشنویسی ازانجمن خوشنویسان ایران. گواهینامه های درجه ی سه هنری رادرسال ۷۸ و درجه ی یک هنری نستعلیق سال ۱۳۹۱همترازدکتری تخصصی ازشورای ارزشیابی هنرمندان وزارت فرهنگ وارشاد. را دریافت کرد. که گواهینامه درجه ی یک ایشان درحکم کارگزینی اش اعمال شده است. دریافت گواهینامه ی درجه ی استادی شکسته نستعلیق سال ۹۳ ازانجمن خوشنویسان ایران طی آزمون حضوری برای اولین بارازبدوتاسیس انجمن خوشنویسان ایران. اندیشه وهنرمعلم: استاد ارجمند لطفا بفرمایید تاکنون چه آثاری از شما به چاپ رسیده است: آثاربه چاپ رسیده ی بسیاری دارم اماعمده ترین آنها به شرح زیر است. جزوه ی"گلستانه" به خط شکسته نستعلیق (گلچینی ازحکایتهای گلستان سعدی) ۱۳۸۳ اثری در(گامی در راستای شهریار شناسی) و انقلاب اسلامی در شعر شهریار . اثری درآثار خوشنویسان معاصر ایران .انجمن خوشنویسان ایران۱۳۶۷. اثری درکلک مشکین- جشنواره خوشنویسان جهان اسلام اثری درمجموعه آثار خوشنویسان آذربایجان -سال 1384 اندیشه و هنرمعلمی: استاد لطفا کمی هم از آثار تحریری خودتان برای خوانندگان عزیزبگویید. رباعیات خیام- به خط شکسته قطعات ترکیبی نستعلیق و شکسته نستعلیق قطعات رونویسی و نقل شده از آثار اساتید قدیم و معاصر نستعلیق و شکسته. سایرفعالیتها درکنارانجام خدمت (دبیری هنر درمدارس) برگزاری کلاسهای متفرقه درمراکزوموسسات مختلف ازسال ۶۴به بعد.تاسیس شعبه ی انجمن خوشنویسان درعلمداربه سال۱۳۷۳.برگزاری نمایشگاهای مختلف جمعی وانفرادی درعلمدار.شرکت درنمایشگاهاوجشنوارههاوبزرگداشتها بصورت جمعی درتبریز.برگزاری نمایشگاهانفرادی درتبریزبتاریخ ۱۳۹۳ محل گالری میرعلی تبریزی اداره کل فرهنگ وارشاد. بازنشستگی ازمهرماه ۹۵با۳۱سال و۴ماه سابقه ی خدمت وتدریس هنردرمدارس اموزش وپرورش کشور. اندیشه وهنر معلم: استاد محمدزاده دغدغه های شما در باره ی درس هنر در آموزش و پرورش چیست؟ اندیشه و هنر معلمی: استاد عزیزهنر چه جایگاهی درتربیت انسان دارد؟
اندیشه و هنرمعلمی: استادازدید شما هنرخوشنویسی چگونه سروسامان پیدا می کند؟ وجود محلهای دایمی نمایشگاه وفروش آثارهنری ضرورتی است که باید درشهرهاوآبادیهاباهماهنگی شهرداریها وشعب ادارات فرهنگ وارشادوآموزش وپرورش وحمایتهای وزارت کشورفرمانداریهاوبخشداریها دست بدست هم داده این مهم راسروسامان داده راه اندازی نمایند.حمایت ازین کاربادرنظرداشتن اختیارات ان جی او ها واعضای شورای شهرها نیزتاحدی قابل عملیاتی شدن هست وشایدمهمترین نیازبه برپایی این امورنبودکمکهای مالی باشد، که طی جلساتی ودعوت ازثروتمندان وخیرین برای بهترکردن محیط زندگی وسلامت کلی جامعه وکم کردن بزهکاری وناهنجاریهای اجتماعی ازطریق پرکردن اوقات فراعت بافعالیتهای سالم آموزشی کارهایی کرد.فعال نمودن کانونهای فرهنگی تربیتی زیرنظرآموزش و پرورش نیزازاهمیت خاص برخوردارند. سپاس از شما که وقت خودتان را در اختیار ماگذاشتید. نظرات شما عزیزان: شنبه 19 فروردين 1396برچسب:, :: 19:11 :: نويسنده : *** راه معلم ***
//////////////
///////////////
درباره ی سایت به سایت اندیشه وهنر معلم خوش آمدید.>>>>>>>>>>>> راه معلم : ماناچاریم دموکراسی راازکودکان آغازکنیم. / تنهاراه رسیدن به دموکراسی آموزش وپرورش است./ آموزش دموکراسی ازگفت وگو آغازمی شود./کودکان رابایدبه شنیدن حرف همدیگرعادت دهیم/ وجدان بیدار/ پذیرش منطق /تعادل عقل و احساس / پرهیزازمفت خوری / رعایت قانون جمع / برتری منافع جمعی بر منافع فردی / این تفکر که "هیچکس بدون اشتباه نیست."رابایدبه کودکان بیاموزیم. /// اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی : دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد. //// اصل ۲۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی : احزاب، جمعیتها، انجمنهای سیاسی و صنفی و انجمنهای اسلامی یا اقلیتهای دینی شناختهشده آزادند، مشروط به این که اصول استقلال، آزادی، وحدت ملی، موازین اسلامی و اساس جمهوری اسلامی را نقض نکنند. هیچکس را نمیتوان از شرکت در آنها منع کرد یا به شرکت در یکی از آنها مجبورکرد. موضوعات تازه ها |
||
|