اندیشه وهنر معلم
راه معلم: مابایدبرای رسیدن به دموکراسی ازکودکان آغازکنیم،تنهاراه رسیدن به دموکراسی آموزش وپرورش است.
پاسخ چند تن از همکاران ارجمند به پرسش : "وظیفه ی اجتماعی /تاریخی معلمان در شرایط کنونی جامعه درکلاس درس چیست؟" ناصحی فر/ اسلامشهر درشرایط کنونی جامعه،وظیفه ی تاریخی/اجتماعی معلمان در کلاس درس چیست؟ یکم : معلمان نبایستی دانش آموزان را مثل طوطی بار بیاورند. دوم : اندیشه کردن را به آنها بیاموزند. سوم: درس مهارتهای زندگی را آموزش دهند. چهارم : اکثریت دروس، نه به درد دنیا و نه به درد آخرت دانش آموزان می خورد، پس سعی کنند،یک مهارت طراحی،هنری، ورزشی،کاربردی به فراگیران آموزش دهیم. پنج :تفکر ،نقدو انتقادکردن و انتقاد پذیری را آموزش دهیم. ششم: راحترام به حقوق شهروندی و عملیاتی کردن آن را در برنامه کاری قرار دهیم. هفتم:از خرافات دوری کنیم و تلاش کنیم ذهن فراگیران را از خرافه گویی پاک کنیم. هشتم ا رزشها و باورها و اعتقادات صحیح را نهادینه کنیم و از ضدارزش ها و تجمل گرایی و منفعت طلبی دوری کنیم. نهم حس مسئولیت پذیری و پاسخگویی را در آنها افزایش دهیم. دهم اسطره های ملی و علمی کشور در قدیم و جدیدرا معرفی کنیم. و برای ایجاد فردایی بهتر امید و نوید دهیم. یازدهم شادابی،جنب و جوش،نشاط،پویایی را به مدارس برگردانیم،البته احتیاج به خرد جمعی است.فضای غم و اندوه را از مدارس پاک کنیم. محسن محمدپور خراسان مرکزی
اگر بخواهیم در یک واژه بگوییم همان وظیفه ی مهم معلمان، فراهم کردن زمینه ی پرسش و پاسخ است. چنین به نظر می رسد،معلمان یک رسالت بسیار مهم دارند، و آن پرورش شهروندانی مسول و پرسشگراست. این موضوع یکی ازشرایط لازم برای بهبود زندگی و ارتقا همه جانبه کشور می باشد. ازدید نگارنده جامعه ی مایک جامعه کلنگی است، وبه راحتی آنچه ساخته رانابود می کند تابنایی نوبسازد ! به همین دلیل پس از صد سال قانون گذاری و نظارت ،نمیدانیم وظیفه نمایندگان چیست؟ امروزه همان را می خواهیم که صد سال پیش میخواستیم! متاسفانه ما ملتی پایدار،هماهنگ ، پیوسته و مستحکم نیستیم . ماملتی آماده برای هیجان و حرکت های سریع و بدون نتیجه ایم، که ناگهان سیلاب میشویم و تخریب میکنیم ! و باز میسازیم تا سیل راه بیندازیم وبنایی جدید را با همان سبک بر بنای قبلی و درهمان محیط ایجاد کنیم !!! به جای تغییر تدریجی درجامعه وایجادساختارهای قدرتمنداجتماعی وتغییر از پایین و بدنه به تغییر از بالا معتقدیم و تاسف برانگیزاست که همیشه دنبال قهرمان و قربانی هستیم . ای کاش براستی اراده کنیم : ازاین مهر با مهر ، حق سوال را برای دانش آموزانمان به رسمیت بشناسیم . و به آنها بگوییم سوال بپرسید و کسی سزاور تر از معلم برای پرسش و پاسخگویی نیست. به دانش آموزانمان بگوییم حتی حق دارید از رنگ پیراهنم نیز سوال کنید ، چون رنگ و نوع پوششم بر روحیه شما عزیزان موثر است . نظرات شما عزیزان: جمعه 31 شهريور 1396برچسب:, :: 17:39 :: نويسنده : *** راه معلم ***
//////////////
///////////////
درباره ی سایت به سایت اندیشه وهنر معلم خوش آمدید.>>>>>>>>>>>> راه معلم : ماناچاریم دموکراسی راازکودکان آغازکنیم. / تنهاراه رسیدن به دموکراسی آموزش وپرورش است./ آموزش دموکراسی ازگفت وگو آغازمی شود./کودکان رابایدبه شنیدن حرف همدیگرعادت دهیم/ وجدان بیدار/ پذیرش منطق /تعادل عقل و احساس / پرهیزازمفت خوری / رعایت قانون جمع / برتری منافع جمعی بر منافع فردی / این تفکر که "هیچکس بدون اشتباه نیست."رابایدبه کودکان بیاموزیم. /// اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی : دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد. //// اصل ۲۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی : احزاب، جمعیتها، انجمنهای سیاسی و صنفی و انجمنهای اسلامی یا اقلیتهای دینی شناختهشده آزادند، مشروط به این که اصول استقلال، آزادی، وحدت ملی، موازین اسلامی و اساس جمهوری اسلامی را نقض نکنند. هیچکس را نمیتوان از شرکت در آنها منع کرد یا به شرکت در یکی از آنها مجبورکرد. موضوعات تازه ها |
||
|